piątek, 4 stycznia 2019

Początki są zawsze trudne

Początki są zawsze trudne


Autor: ewelina1986


Poniższy artykuł prezentuje moje pierwsze kroki na portalu Artelis.pl. Poza tym jest on również dobrą wskazówką dla wszystkich, którzy rozpoczynają proces tworzenia tekstów ponieważ zawiera konkretne kroki postępowania, jakie należy wykonać przed jego pisaniem. Mam nadzieje, że choć dla jednej osoby będzie on przydatny.


Duża ilość wolnego czasu spowodowała, że chciałam go spożytkować w konstruktywny sposób. Zastanawiałam się tylko jak to zrobić. I wtedy pomyślałam - "przecież ja zawsze lubiłam pisać, dlaczego właściwie tego nie robię?". Odpowiedź znalazła się szybko - brak miejsca gdzie mogę się dzielić swoją twórczością z innymi. Zaczęłam więc poszukiwania w Internecie. Po długich i bezowocnych poszukiwaniach natrafiłam na portal Artelis. Po zapoznaniu się z regulaminem i założeniu konta postanowiłam spróbować. Stwierdziłam, że przecież nic nie tracę, a mogę tylko zyskać.

Zaczęłam działać zaraz po założeniu konta. Doszłam do wniosku, że odkładanie tego na późnej nie doprowadzi do niczego dobrego. Swoje poczynania rozpoczęłam od zapoznania się z kategoriami tematycznymi, przeczytałam również przykładowe artykuły. Z racji tego, że od ponad roku nie miałam do czynienia z pisarstwem (największa jego kumulacja miała miejsce w trakcie studiów, które ukończyłam już jakiś czas temu), postanowiłam przypomnieć sobie jak to się właściwie robi. Odpowiedzi na to pytanie poszukiwałam oczywiście w Internecie. Napotkałam tam dość ciekawą książkę, która pozwoliła mi zarówno odnowić wiedzę na temat poprawnego pisania jak i poznać wiele nowych informacji na ten temat. Pozycję tą polecam wszystkim, którzy zamierzają podjąć próby własnej twórczości. Jest to książka Katrzyny Krzan pt. "Zacznij Pisać".

Po dokonaniu wszystkich czynności opisanych powyżej pojawił się kolejny "problem". Był nim wybór tematu, na który mogłabym się wypowiedzieć. Nie mógł być on przypadkowy. Innymi słowy musiałam wiedzieć o czym piszę. Zaczęłam się więc zastanawiać, w jakich dziedzinach mogę w sposób ekspercki się wypowiedzieć.

Pierwszym obszarem jest niewątpliwie tematyka związana z poszukiwaniem pracy. Niestety, z racji tego, że nie mogę znaleźć stałego zatrudnienia, można powiedzieć, że stałam się ekspertem w tej dziedzinie.

Kolejnym obszarem tematycznym jest szeroko rozumiane wychowanie i pojęcia z tym związane. Ponieważ studiowałam pedagogikę społeczną znam się na tym dobrze i postaram się podzielić z internautami zdobytą wiedzą oraz doświadczeniem praktycznym. Mam zamiar również podzielić się z innymi swoją twórczością dla dzieci (głównie są to wiersze).

Trzecim z obszarów, w jakim czuje się ekspertem, jest tematyka związana z opieką i wychowaniem psów. Moja wiedza poparta jest konkretnymi przykładami ilustrującymi moją przygodę z dorastającym owczarkiem niemieckim, którego jestem właścicielem.

Ostatnim obszarem eksperckim jest tematyka związana z robótkami ręcznymi, począwszy od robienia na drutach czy też na szydełku, a skończywszy na wykonywaniu biżuterii z tworzyw sztucznych.

Po wyszczególnieniu obszarów tematycznych nie pozostało mi nic innego, jak zacząć wypowiadać się w tych kwestiach. A co do powyższego artykułu - miał on na celu sprawdzenie czy nadal posiadam tzw. "lekkie pióro" i czy nie zniechęcę się po napisaniu paru zdań. Okazało się, że nie zatraciłam umiejętności pisarskich i mam nadzieję, że nie będzie to mój ostatni artykuł opublikowany na tej stronie.


Zachęcam do zapoznania się z ofertą księgarni internetowej "Złote Myśli"

Ja znalazłam tam wiele interesujących pozycji, które pomogły mi m.in. rozpocząć przygodę z pisarstwem.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz