piątek, 4 stycznia 2019

Noc

Noc


Autor: Małgorzata G


Wierszydło... Ciąg dalszy pisanych do poduszki... Już jesteś z kimś bliskim, już myślisz, że to to, na co zawsze czekałaś... Tylko jeszcze kilka słów nie zostało wypowiedzianych, kilka natrętnych myśli nie rozwianych...


Noc

Zasnęła podłoga

I świerszcz za kominem

Zasnął stary zegar

I kukułka, która wyfrunęła z gniazda

Pies zasnął na fotelu

A obok śpi ten

Z którym mam dojść do celu

Noc czarna

niewidoczna żadna gwiazda

i tylko ogromna, srebrzysta tarcza

spogląda na mnie

Ogromna cisza

Już nie jestem samotna???

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Cisza

Cisza dzwoni w uszach

Cisza… myśl goni myśl

Spokój nocy zagłusza

Jestem…

Jesteś…

Jesteśmy?

Mówisz: kocham

A boisz się kroku naprzód

Noc za nocą ucieka

Dzień za dniem przemija

Pytasz czyja jestem…?

A ja jestem niczyja…

Kilka dni temu...

Kilka dni temu narodziłam się

kilka dni temu miałam mysie ogonki,

za które Antek pociągał w szkole.

Kilka dni temu miałam biały welon,

biale perły i bukiet różowych róż.

Kilka dni temu piskleta wyleciały z gniazda,

kilka dni temu perły zmieniły sie w łzy

zaschłe róże ulecialy z dymem

Te kilka dni temu to prawie dziś

gdy stoję na rozdrożu życia


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz